ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΕΧΝΗΣ Α49 – ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ 

Δέκα έξι χρόνια μετά τον θάνατο του Γιάννη Γιαλλουράκη η Καλαμάτα ανακαλύπτει πόσο σημαντικός και πόσο ασυμβίβαστος ήταν ο υπερρεαλιστής αυτός ζωγράφος, ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με τη Μεσσηνία, επέλεξε όμως τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα για να ζήσει τα χρόνια πριν και μέχρι το τέλος της ζωής του. Αναδρομική έκθεση του Γιάννη Γιαλλουράκη παρουσιάζει ο χώρος τέχνης Α49 και μας ξενάγησε στα τόσο ενδιαφέροντα, όμορφα και γεμάτα συμβολισμούς, αλληγορίες αλλά και αισιοδοξία έργα του, ο ιδιοκτήτης του χώρου, Βαγγέλης Νικολάου…

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τον Γιώργο Οικονομόπουλο, κορυφαίο φωτοειδησεογράφο, ιδιοκτήτη στο παρελθόν του μεγαλύτερου πρακτορείου φωτογραφιών στην Ελλάδα και δημιουργό της εφημερίδας της Μεσσηνίας “Επικαιρότητα”, θα τιμήσει τη Τρίτη 27 Φεβρουαρίου ο ΠΣΑΤ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου), στο πλαίσιο της τελετής απονομής των 26ων Δημοσιογραφικών Βραβείων.

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΤΗΝ KALAMATA JOURNAL

Ο διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιώργος Τσίπρας, θα επισκεφθεί την Κυριακή την Καλαμάτα, προσκεκλημένος της Νομαρχιακής Επιτροπής του κόμματος στην εκδήλωση κοπής της πίτας, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Vino Banco Tapas Bar, στις 6.30 το απόγευμα. Ενόψει αυτής της εκδήλωσης η Kalamata Journal μίλησε με τον Γιώργο Τσίπρα για το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, για το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Αριστερά, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και η χώρα. 

Συνέντευξη στον Σταύρο Μαρτίνο 

Η πλήρης απουσία συζήτησης για τον πολιτισμό στην προεκλογική περίοδο των διπλών βουλευτικών εκλογών ήταν θέμα που ήθελα οπωσδήποτε να συζητήσω με τον ζωγράφο Τάσο Αριδά, όταν θα τον συναντούσα στην Κυπαρισσία. Η συνάντηση έγινε λίγο πριν από τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές και λίγο μετά την πλημμύρα στη Θεσσαλία. “Όταν ανακατεύεται το κράτος στα «πολιτισμικά» τη βοηθείᾳ φανατισμένων συμβούλων και θεσμικών του καταστημάτων, η κατάσταση προσομοιάζει του Θεσσαλικού κάμπου κατόπιν ακραίας νεροποντής” σχολίασε, καθώς επίσης ότι “κοινωνία ασύντακτη, με την πλειοψηφία της ιδιωτεύουσα, τι ανάγκη να έχει την τέχνη;”. Ο ζωγράφος Τάσος Αριδάς μας μίλησε γενικότερα για την τέχνη της ζωγραφικής, σημειώνοντας ότι “ακολουθεί τη συλλογική παρακμή… ως  είναι φυσικό”, για τα καλλιτεχνικά ρεύματα και και τους εμπόρους τέχνης ή “ΙΚΕΑ τέχνης”.
“Κάποτε κατάλαβα ότι το σχέδιο οργανώνει και η αφαίρεση είναι πολύτιμο πράγμα. Αν αφαιρείς τα επουσιώδη, ώστε να αναδεικνύονται τα ουσιώδη, τότε η ζωγραφική κυριολεκτεί σιωπηλά” είπε για τη δική του ζωγραφική.

Ο Παναγιώτης Χειλάς, υποψήφιος δήμαρχος Καλαμάτας, επικεφαλής του συνδυασμού «Νέα Δυναμική», κατάφερε αυτό που φαινόταν πολύ δύσκολο: όχι απλά να κατέβει στις εκλογές αλλά να έχει έτοιμο το ψηφοδέλτιό του από καιρό με υποψηφίους σε κάθε κοινότητα. Στη συνέντευξη που μας έδωσε επαναλαμβάνει πως είναι αισιόδοξος ότι η ομάδα του θα κερδίσει τις εκλογές και θα γίνει ο ίδιος δήμαρχος Καλαμάτας. Συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα αιχμηρός απέναντι στη δημοτική αρχή και τον συνυποψήφιό του δήμαρχο Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλο, αποφεύγει κάθε αναφορά στον επίσης υποψήφιο δήμαρχο Βασίλη Τζαμουράνη, ενώ εκτιμά ότι οι ψηφοφόροι θα πάνε στις κάλπες των αυτοδιοικητικών εκλογών και θα επιλέξουν αυτούς που θα ψηφίσουν με διαφορετικό κριτήριο σε σχέση με αυτό που ψήφισαν στις εθνικές εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου. Ιδιαίτερα μετά τον «άκομψο αποκεφαλισμό» του περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά…

 

ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΜΑΧΗΤΗΣ, «ΣΑΡΩΣΕ» ΣΤΑ SPECIAL OLYMPICS 2023

 

ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ Δ. ΡΑΛΛΗ

Λένε πως για να χαρακτηριστείς πρωταθλητής, χρειάζεται μυϊκή δύναμη, ώρες προπόνησης, υπομονή, και ύστερα μια νίκη. Στην περίπτωση του Κωνσταντίνου Γεωργακά του παιδιού με το πλατύ χαμόγελο, η δίψα του για ζωή, η θέληση να πετύχει, η δύναμη ψυχής του, τον έστεψαν νικητή.

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΔΟΥΖΗ

Στην πρώτη της σύλληψη η παράσταση που θα παρουσιάσει το Σάββατο και την Κυριακή, 8-9 Ιουλίου 2023, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας στο Κάστρο, παρουσιάστηκε πριν από 26 χρόνια στην Αίγυπτο και μάλιστα στο παγκόσμιο μνημείο των Πυραμίδων και της Σφίγγας, στο πλαίσιο διεθνούς θεατρικού φεστιβάλ. Τότε ομόφωνα, τόσο από τη διεθνή κριτική επιτροπή όσο και από την επιτροπή κριτικών της Αιγύπτου, απονεμήθηκε στη Χρυσάνθη Δούζη το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας. Ήταν η παράσταση «Ατρείδες», η οποία ανεβαίνει τώρα από το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας εμπλουτισμένη ως «Ατρείδες: Η επιστροφή». Η Χρυσάνθη Δούζη μιλάει στην Kalamata Journal για εκείνη τη μοναδική εμπειρία αλλά και για το καλλιτεχνικό κίνητρο της νέας παράστασης, με την ευκαιρία της πρεμιέρας του έργου, στο οποίο ο Γιάννης Μαργαρίτης συνδέει τις τραγωδίες «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, «Αγαμέμνων» του Αισχύλου και «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή με αποσπάσματα από την «Τέταρτη Διάσταση» του Γιάννη Ρίτσου…

 

Συνέντευξη στον Σταύρο Μαρτίνο

Η Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη με τη νέα της παράσταση καταπιάνεται με την κίνηση μιας διαδικασίας μεταξύ της αρχής και του τέλους της και την διαταραχή “Akinetopsia”. Μας φέρνει στο νου ότι “τα πάντα ρει” και το “να εύχεσαι ναναι μακρύς ο δρόμος”. Τι θέλει να μας πει με τη νέα της δημιουργία, τι είναι η “Akinetopsia”, πως νιώθει που επιστρέφει στην Καλαμάτα, αν η παράστασή της έχει πολιτική τοποθέτηση, μας τα απαντά η Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη στη συνέντευξη που μας έδωσε.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΗ ΚΟΥΒΕΛΑ

Η δυσάρεστη οσμή είναι το πρώτο που έρχεται στο μυαλό των περισσότερων που ακούν τη λέξη απορριμματοφόρο, ιδιαίτερα όταν αυτό κάνει δουλειά. Να όμως που ο Διονύσης Κούβελας μας δείχνει μια άλλη εικόνα του απορριμματοφόρου με πολλή ομορφιά, μέσα σε ένα πλάνο με τα γλυκά χρώματα της αυγής και κυρίως με τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτό με αφοσίωση και με αίσθηση του καθήκοντος. Αναφερόμαστε στην έκθεση φωτογραφίας του Διονύση Κούβελα με τίτλο “Νυχτερινό δρομολόγιο”, η οποία παρουσιάζεται μέχρι και την Κυριακή 4 Ιουνίου στο art cafe"Κούνιες", στην οδό Αμφείας 22, στο Ιστορικό Κέντρο Καλαμάτας και εντάσσεται στον κύκλο των εκθέσεων των μελών της Φωτογραφικής Ομάδας Καλαμάτας, της οποίας ο Διονύσης είναι παλιό μέλος…

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΝΤΕ

 «Όταν μια κοινωνία χάνει σταδιακά τους συλλογικούς κανόνες λειτουργίας και υπακοής μεταξύ των μελών της, δηλαδή τους κανόνες συνεργασίας, τους κανόνες σεβασμού των δικαιωμάτων των μελών της, την πίστη στις ανθρωπιστικές αξίες, την συλλογική κουλτούρα για μια κοινωνία των πολιτών και οδηγείται στον ατομικισμό και την ικανοποίηση των ατομικών αναγκών με οποιοδήποτε μέσον και με το λιγότερο κόστος, πώς είναι δυνατόν ένα εκπαιδευτικό σύστημα με τα μέσα αυτά να προχωρήσει στην μετάδοση γνώσεων, την εξειδίκευση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων προς όφελος της κοινωνίας και την μετάδοση ποιων αξιών;».

 

Σελίδα 1 από 13