Μια βιωματική επιμόρφωση που σηματοδοτεί έναν κύκλο δημιουργίας σχολικών κήπων στη Μεσσηνία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Μαρτίου 2023. Με καλεσμένο τον φυσικό καλλιεργητή και γεωπόνο κύριο Παναγιώτη Μανίκη και κοινή πρωτοβουλία φορέων η επιμόρφωση έγινε στον κήπο του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας με επιτυχία αλλά και προοπτική. Κι αυτό γιατί οι εκπαιδευτικοί θα έχουν πλέον στήριξη για να αναπτύξουν το δικό τους «σχολείο της φυσικής καλλιέργειας».

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΙΑ ΠΑΡΑΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ

Αγαπητέ αρχισυντάκτη,

                                           εξοικειωθήκαμε πια με την βία, σήμερα προς τον διπλανό, αύριο προς εμάς. Υπάρχει όμως κάτι κοινό στην «προγραμματισμένη» κτηνώδη βία καταστολής των διαδηλώσεων ή των εξώσεων από πλειστηριασμούς με την «τυχαία» βία που διαμελίζει σώματα στα εγκληματικά δυστυχήματα σαν το πρόσφατο. Το κοινό σε όλες τις μορφές βίας είναι ότι ξεκινούν από μια άγρια κερδοφορική διάθεση για τα πάντα. Ακόμη και η ανθρώπινη ζωή ακούσαμε ότι εκτιμάται το πολύ 42.000 ευρώ ανά ψυχή. Τώρα που και στην εκπαίδευση η ωμή βία είναι καθημερινότητα με ξυλοδαρμούς εκπαιδευτικών και από τους γονείς, με αθρόο μπούλινγκ και από τους μαθητές προς τους εκπαιδευτικούς ίσως οι ρίζες τις ολοκληρωτικής αυτής βίας γίνονται πιο ξεκάθαρες. Και ίσως φτάνουν πίσω, πολύ πριν εμφανιστεί… ο Άνθρωπος!

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

«Σχολικά εγχειρίδια: Ιστορία, μορφή, περιεχόμενο» είναι το θέμα ημερίδας που διοργανώνει για την Κυριακή 19 Μαρτίου, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, τη Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλαμάτας, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Αρφαρών. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 11 το πρωί στο χώρο της Πινακοθήκης Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης της Λαϊκής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας, ενώ από την Κυριακή μέχρι τις 28 Μαρτίου θα λειτουργεί έκθεση με σχολικά Αλφαβητάρια…

ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ 

Γράμμα προς τους γονείς συνέταξε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, με το οποίο τους καλεί να συμμετέχουν την Τρίτη στη διαμαρτυρία των Σωματείων και την Πέμπτη στις κινητοποιήσεις για τη γενική απεργία, σημειώνοντας ότι το “έγκλημα” στα Τέμπτη δεν είναι ένα τυχαίο δυστύχημα αλλά συνδέεται με τις πολιτικές απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών, όπως είναι και η εκπαίδευση. Ο Σύλλογος τονίζει ότι στην εκπαίδευση προωθείται ένα σχολείο εμπορευματοποιημένο και ανισοτήτων και πως οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται για ένα σχολείο “προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, ψυχοσυναισθηματική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών”...

Συνάντηση στην Κυπαρισσία με εκπροσώπους Συλλόγων Γονέων-Κηδεμόνων σχολικών μονάδων της Τριφυλίας είχαν την Κυριακή εκπρόσωποι της Ένωσης Γονέων Δήμου Καλαμάτας, με σκοπό την ίδρυση Ένωσης Γονέων Τριφυλίας…

“ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ!”

Βαθιά θλίψη και θυμό εκφράζει το Σωματείο Εργαζομένων στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης Μεσσηνίας,  για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ζητώντας η οργή γι’ αυτό που συνέβη να γίνει αγώνας και φωνή. Επίσης το Σωματείο ανακοίνωσε ότι συμμετέχει στην 4ωρη στάση εργασίας την Πέμπτη 9 Μαρτίου, από τις 11 το πρωί μέχρι τις 2.30 μετά το μεσημέρι, την οποία έχει προκηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης…

Αγαπητέ αρχισυντάκτη,

                                        τί θα είναι η 8η Μαρτίου 2023; Η πρώτη ημέρα όπου θα είμαστε μαζικά η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στην χώρα μας; Ή μια ακόμη μαζική «στάση» που οι «επιστήμονες» στο πλάι των κυβερνήσεων ξέρουν πως να καταφέρουν και πάλι να την αποδομήσουν, ακόμη και να τη στρέψουν εναντίον των αξιών μας; Πολλά τα αιτήματα της 8ης Μαρτίου και σε όλους τους τομείς, γιατί όλοι οι τομείς πλήττονται.  Δυνατοί επιστήμονες, με στέρεες γνώσεις και καλά δοκιμασμένες μεθόδους σχεδιάζουν μεθοδικά και σύνθετα όσα συμβαίνουν σε εμάς τους απλούς ανθρώπους. Είναι πολλοί οι άνθρωποι που την ίδια στιγμή που εμείς «απλά» βγαίνουμε στο δρόμο, αυτοί «σύνθετα» υλοποιούν την αποδυνάμωσή μας. Όταν εμείς αρθρώνουμε ένα σύνθημα λίγων λέξεων έχουν έτοιμο ένα πολυσέλιδο έργο για να το ακυρώσουν. Τεράστια κεφάλαια επιστημονικής γνώσης, που μόνο με εκπαίδευση γίνονται κατανοητά, καθημερινά κατορθώνουν να μας διαχειριστούν, χάρις στην έλλειψη κατάλληλης παιδείας και εκπαίδευσης. «Απλά» εμείς, «σύνθετα» αυτοί. Και καταφέρνουν το ακατόρθωτο: Να τα συνηθίζουμε όλα.

 

Μετά την Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας ζητά να αποτραπεί η συμμετοχή της Αμερικανής Πρεσβείας σε εκδήλωση που διοργανώνει σχολείο στην Καλαμάτα, υπογραμμίζοντας τι είδους παράδειγμα αποτελούν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε ό,τι αφορά την ενδοσχολική βία, τον γραμματισμό κ.λπ Επιπλέον ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας σημειώνει ότι το «ξέφρενο “κυνήγι” στόχων και προγραμμάτων» στο πλαίσιο της αξιολόγησης οδηγεί σε επικίνδυνους δρόμους την εκπαίδευση και σε συνεργασίες σήμερα με την Αμερικανική Πρεσβεία αύριο ίσως με επιχειρήσεις που θα προωθούν συγκεκριμένα συμφέροντα…

Το παράδοξο, όπως το περιγράφει η Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας (ο σύλλογος των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), να διοργανώνουν εκπαιδευτικοί και σύλλογοι διδασκόντων της περιοχής εκδήλωση με την Αμερικανική Πρεσβεία, σχολιάζει ξεκάθαρα αρνητικά η Α’ ΕΛΜΕ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι σε σχολεία των ΗΠΑ η ενδοσχολική βία, όπως φόνοι μαθητών και εκπαιδευτικών, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, το 40% των ενήλικων Αμερικανών είναι αναλφάβητοι ή οριακά εγγράμματοι, σε 17 πολιτείες των ΗΠΑ έχουν προσφύγει κατά της διδασκαλίας της θεωρίας του Δαρβίνου για την εξέλιξη των ειδών. Η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας καλεί τους καθηγητές και τους συλλόγους διδασκόντων να μην προχωρούν σε διοργανώσεις εκδηλώσεων με την Αμερικάνικη Πρεσβεία και προτείνει τον αποκλεισμό της από οποιαδήποτε εκδήλωση έχει προγραμματιστεί μέχρι τώρα.

Αγαπητέ αρχισυντάκτη,

                                           είναι τέτοιο το μένος της ιδιωτικοποίησης στη χώρα, ώστε όποτε η αποτυχία της ξεπέρασε τις κόκκινές γραμμές μας, ήρθαν τα «επιδόματα» για να την συντηρήσουν ως στιγμιαία επαναφορά του κοινωνικού κράτους που αποχαιρετάμε. Κι όμως καμία ιδιωτικοποίηση δεν ήταν για καλύτερα. Από την ακριβή, αργή και κακή τηλεφωνία, το δεύτερο κύμα «ηλεκτρικής» αισχροκέρδειας (το πρώτο πριν χρόνια ήταν αμιγώς σκάνδαλο με καταχραστές), την επιδείνωση της πρόσβασης στην υγεία, τις κλειστές εθνικές οδούς και τους εγκλωβισμένους στο παραμικρό χιόνι, ως τις τριανταπέντε χιλιάδες νεκρούς της πανδημίας χωρίς μ.ε.θ και τώρα την πρώτη εθνική τραγωδία που δεν αφήνει κανέναν από μας ασυγκίνητο. Γιατί είναι αλήθεια πως σχολεία-κακοτεχνίες, έως και νεκρά παιδιά από εργολαβίες-αρπαχτές και ανύπαρκτες παιδικές μ.ε.θ, μάλλον δεν ήταν το ίδιο. Το «επίδομα», λοιπόν, είναι το «κατιτίς» που θα μας κατευνάσει στο στιγμιαίο «ξύπνημά» μας,  από μια νάρκη που δε μας αφήνει ούτε καν να καταλάβουμε τη συνολική εικόνα. Τη συνολική εικόνα που είναι πια τόσο δύσκολο να την εξηγείς στα παιδιά (και στους ενήλικες;), τα οποία ζουν κι αυτά το δράμα των δικών τους «επιδομάτων». Μήπως τώρα γίνεται πιο ξεκάθαρο ότι ίσως ξεκίνησε ήδη η ανοχή μας στην μακρόχρονη εθνική τραγωδία της ιδιωτικοποίησης επειδή ενδίδουμε σε κάθε λογής δολώματα, που τα λέμε και επιδόματα;