“Το 2023 θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για την Costa Navarino με περισσότερες επιλογές από ποτέ, που εμπλουτίζουν την εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και των ιδιοκτητών κατοικιών” σημειώνει η Costa Navarino, η οποία σήμερα ανακοίνωσε το πρόγραμμα έναρξης λειτουργίας των ξενοδοχείων, των γηπέδων γκολφ και των υπόλοιπων εγκαταστάσεων. Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκινά η σεζόν για το The Westin Resort Costa Navarino…

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΟΥ ΔΙΕΝΗΡΓΗΣΕ ΤΟ INFO KIOSK ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Χθες το βράδυ η Περιφέρεια Πελοποννήσου διοργάνωσε εκδήλωση, σε παραλιακό ξενοδοχείο της Καλαμάτας, για την παρουσίαση της έρευνας που διενεργήθηκε από το προσωπικό του Περιπτέρου Τουριστικής Πληροφόρησης που λειτούργησε στο αεροδρόμιο Καλαμάτας και η έρευνα αυτή κατέγραψε συγκεκριμένα παράπονα επισκεπτών που διήλθαν από το αεροδρόμιο. Για τα παράπονα αυτά, που τα περισσότερα αναφέρονται σε απλά και αυτονόητα θέματα, συγκεκριμένες απαντήσεις δεν δόθηκαν αλλά έγινε και πάλι μια γενικότερη συζήτηση για τον τουρισμό στην Πελοπόννησο και τη Μεσσηνία, η οποία ξανά επικεντρώθηκε περισσότερο στην αδυναμία του αεροδρομίου να εξυπηρετήσει αυξημένη κίνηση και στην ανάγκη βελτίωσης οδικών αξόνων…

Τα αποτελέσματα και τα στατιστικά στοιχεία έρευνας σε επισκέπτες που επέλεξαν τη Μεσσηνία για τις διακοπές τους θα παρουσιαστούν την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου, σε εκδήλωση της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, η οποία πραγματοποιηθεί στις εφτά το βράδυ, στο ξενοδοχείο “Φαραί” Παλάς. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Περίπτερο Τουριστικής Πληροφόρησης, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, το οποίο λειτούργησε στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας. 

Του Χρήστου Αναστασόπουλου 
Οικονομολόγος, MSc
Δημοτικός Σύμβουλος

Δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, όπως η Βενετία, η Βαρκελώνη και το Άμστερνταμ, δέχονται απίστευτες πιέσεις από την ανεξέλεγκτη ροή επισκεπτών, έχοντας  καταστεί πλέον «θύματα» της επιτυχίας τους. Οι μόνιμοι κάτοικοι διαμαρτύρονται, κοινωνικά κινήματα αναπτύσσονται, οι διαδηλώσεις εναντίον του «Υπερτουρισμού», της αρνητικής αυτής εξέλιξης του μαζικού τουρισμού, κλιμακώνονται ενώ οι αρχές πασχίζουν να περιορίσουν το πρόβλημα. Το φαινόμενο μπορεί να αφορά μια πόλη, μια περιοχή, ένα αξιοθέατο ή ένα μνημείο. Η έκταση που έχει λάβει τα τελευταία χρόνια οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, στη  βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων και στην ανάπτυξη του Τουρισμού Κρουαζιέρας.

Του Χρήστου Αναστασόπουλου  
Οικονομολόγου, MSc 
Δημοτικού Συμβούλου

Στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην τουριστική αγορά, οι προορισμοί επιχειρούν να τοποθετηθούν και να ξεχωρίσουν στο διεθνές τουριστικό στερέωμα. Το εγχείρημα όμως αυτό χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα και καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερές λόγω κυρίως της παγκοσμιοποίησης, της συχνής μεταβολής των παραγόντων που συνθέτουν το περιβάλλον μέσα στο οποίο επιδιώκεται η επίτευξή του, των ολοένα και περισσότερο ενημερωμένων ταξιδιωτών αλλά και της αυξανόμενης τάσης αναζήτησης αυθεντικών εμπειριών από μέρους τους, του μεγάλου πλήθους ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) και των συγκρουόμενων ενίοτε μεταξύ τους συμφερόντων καθώς και της έλλειψης συντονισμού μεταξύ των σχετικών με την τουριστική ανάπτυξη ενεργειών της κεντρικής διοίκησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα.

Με σαφή τρόπο η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, με κείμενο που υπογράφει ο πρόεδρός της, Δημήτρης Καραλής, υπογραμμίζει ότι οι εκπρόσωποι του τόπου θα έπρεπε ήδη να έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να αποτραπεί η διακοπή της αεροπορικής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη, να ξεκινήσει η σύνδεση με την Κρήτη και να επεκταθεί ο χώρος στάθμευσης αεροπλάνων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. «Είναι  αδιανόητο να μην υπάρχει αμεσότητα στην ανάληψη πρωτοβουλιών που θα τονώσουν την τουριστική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή» τονίζει χαρακτηριστικά…

Του Χρήστου Αναστασόπουλου  
Οικονομολόγου, MSc 
Δημοτικού Συμβούλου 

Το Marketing αποτελεί έναν παρεξηγημένο επιστημονικό κλάδο που εσφαλμένα ταυτίζεται με τη διαφήμιση, τις πωλήσεις, τις δημόσιες σχέσεις και την προβολή, δραστηριότητες τις οποίες εμπεριέχει μεν αλλά δεν περιορίζεται σε αυτές. Επιπλέον, πιστεύεται πως συνιστά μέθοδο δημιουργίας πλασματικών αναγκών και παραπλάνησης του καταναλωτή. Στην πραγματικότητα όμως, στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του βρίσκεται ο πελάτης και η ικανοποίηση των αναγκών και επιθυμιών του. Στην ολιστική του διάσταση μάλιστα, ως λειτουργία, ξεκινά πριν το σχεδιασμό του προϊόντος, με τη διερεύνηση της αγοράς και τη μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών και εκτείνεται έως και μετά την πώληση (after sales marketing).

Του Χρήστου Αναστασόπουλου

Οικονομολόγου, MSc

Δημοτικού Συμβούλου

Η πανδημία που επέφερε ανυπολόγιστες υγειονομικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις παγκοσμίως, επέδρασε αδιαμφισβήτητα έντονα αρνητικά στον τουριστικό τομέα, δίνοντας όμως ταυτόχρονα τη δυνατότητα άντλησης  πολλών χρήσιμων διδαγμάτων που τον αφορούν άμεσα ή έμμεσα.

Απέδωσε η πίεση της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας για την ανάγκη επέκτασης του χώρου στάθμευσης αεροπλάνων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, αφού το θέμα τέθηκε στη διοίκηση του Υπερταμείου, το οποίο και αναζητεί το πως θα καταστεί αυτό εφικτό. Ο πρόεδρος και ο γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων, Δημήτρης Καραλής και Δημήτρης Πατριαρχέας αντίστοιχα, συναντήθηκαν με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου, Γρηγόρη Αντωνιάδη και του εξήγησαν ότι με την επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροπλάνων εταιρίες που ενδιαφέρονται θα μπορέσουν να αυξήσουν τα δρομολόγιά τους ή να δημιουργήσουν νέα και να φέρουν επιπλέον επισκέπτες στην περιοχή. Η συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου κλείστηκε από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, στον οποίο η Ένωση Ξενοδόχων παρουσίασε το θέμα, κατά την επίσκεψή του στην Καλαμάτα, στις 29 Οκτωβρίου. 

Το άπαν για την ανάπτυξη του τουρισμού στη Μεσσηνία, υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Δημήτρης Καραλής, στη σύσκεψη με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, η οποία πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Επιμελητήριο Μεσσηνίας, είναι η άμεση αναβάθμιση του αεροδρομίου….

Σελίδα 1 από 24