Πανό ανάρτησαν οι μαθητικές οργανώσεις Μεσσηνίας της ΚΝΕ σε σχολεία της Μεσσηνίας, με μηνύματα για το “προδιαγεγραμμένων έγκλημα” στα Τέμπη, με θύματα κυρίως νέους ανθρώπους…

6Ο ΓΕΛ-4Ο ΕΠΑΛ

Μαθητές και μαθήτριες με εκπαιδευτικούς, από το 6ο Γενικό Λύκειο και το 4ο Επαγγελματικό Λύκειο Καλαμάτας, έφτιαξαν χαρταετούς, έφαγαν και διασκέδασαν στο σχολείο τους, σε μια δράση που αποσκοπούσε στην ανάπτυξη της μεταξύ τους επικοινωνίας και την ευαισθητοποίηση για την ισότητα και την καταπολέμηση των διακρίσεων…

Το λόγο που επί δύο χρόνια καθυστερεί η έγκριση χρηματοδότησης για την ανέγερση του νέου κτιρίου του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, με αποτέλεσμα η ειδική σχολική μονάδα να λειτουργεί σε ασφυκτικές συνθήκες και με άνισους όρους σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές της πόλης, ζητά να πληροφορηθεί ο βουλευτής Μεσσηνίας, τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κοινοβουλευτικής Ομάδας τουυ ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Χαρίτσης, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους υπουργούς Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και Εσωτερικών Μάκη Βορίδη…

Η δημοτική αρχή παρουσιάζει την τρέχουσα συντήρηση των σχολικών κτιρίων ως «πρωτόγνωρο έργο», δεν καταφέρνει να απορροφήσει τις πιστώσεις που τις αποδίδονται για παρεμβάσεις στα σχολεία, ενώ για νέες σχολικές υποδομές δεν έχει πράξει απολύτως τίποτα, τονίζει σε παρέμβασή του ο Βασίλης Τζαμουράνης, υποψήφιος δήμαρχος Καλαμάτας, επικεφαλής δημοτικής παράταξης της αντιπολίτευσης…

Από τις μεγαλύτερες κινητοποιήσεις τα τελευταία χρόνια ήταν αυτή που πραγματοποίησαν το πρωί οι εκπαιδευτικοί της Καλαμάτας, ενάντια στην “αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση”, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που προκήρυξαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις τους. Όπως τόνισαν οι εκπαιδευτικοί και στην απεργία η συμμετοχή ήταν μεγάλη, κυρίως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση…

ΤΕΤΑΡΤΗ 10.30 ΠΡΩΙ

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να λάβουν μέρος στην απεργία που έχουν προκηρύξει οι συνδικαλιστικές τους οργανώσεις, για σήμερα, Τετάρτη 15 Φεβροαρίου, ενάντια στην «αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση», κάνει η Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, που διοργανώνουν και απεργιακή συγκέντρωση, στις 10.30 το πρωί, στον πεζόδρομο της Αριστομένους, στο παλιό Δημαρχείο…

Αγαπητέ αρχισυντάκτη,

                                            η πολιτεία αγνοεί την πραγματικότητα της εκπαίδευσης ξεκάθαρα και καθημερινά. Υπάρχει κραυγαλέα ασυμφωνία των αναγκών των μαθητών μας με τις στοχεύσεις του κράτους. Αυτό αποτυπώνεται στα νέα που ακούμε καθημερινά για τα παιδιά μας και τα σχολειά μας. Κι όμως  βλέπουμε να αρθρώνεται ο κατασκευασμένος λόγος για ένα «νέο σχολείο» το οποίο, μάλιστα, «αρνούνται οι εκπαιδευτικοί».  Οι πραγματικοί αρνητές, όμως, τελικά είναι οι λεγόμενοι επιστήμονες της εκπαίδευσης. Είναι όλες οι παραλλαγές των κέντρων εκπαιδευτικής έρευνας και όλη η μεγαλόσχημη ακαδημαϊκότητα της χώρας, που διορισμένοι για ένα λειτούργημα θα έπρεπε να καταγράφουν προβλήματα  και να προτείνουν λύσεις για την εθνική μας παιδεία, αλλά το αρνούνται. Πώς; Υιοθετώντας διεθνώς κατακριτέες και βλαβερές επιστημονικές πρακτικές προκειμένου να συμβάλλουν στην αγοραιοποίηση του ύστατου δημοσίου αγαθού, της παιδείας. Γιατί; Ίσως για έναν κύριο λόγο: επειδή… αμείβονται!

Του Θανάση Παντέ  

Διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο αυτές τις μέρες για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα την περίοδο 1833-1843, που έγραψε ο εκπαιδευτικός Κώστας Καρακαλπάκης-Καρράς και ομολογώ πως εντυπωσιάστηκα από την πληθώρα στοιχείων που στις σελίδες του βιβλίου παρατίθενται. Ο τίτλος είναι “Η εκπαιδευτική πολιτική την περίοδο 1833-1843. Ο ρόλος της “επί των εκκλησιαστικών και της δημοσίου εκπαιδεύσεως γραμματείας της επικρατείας”, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Αργοναύτης”.

12ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ 

"Πόσο δύσκολο είναι τα παιδιά μας να δούνε τα εξωτικά φλαμίνγκο; Πόσο δύσκολο είναι να ξεχωρίζουν τους λευκοτσικνιάδες από τους πελεκάνους και τα βουτηχτάρια; Πόσα είδη διαφορετικά πάπιας μπορούν να δουν από κοντά; Πώς περπατάμε σε μια στενή λωρίδα γης όπου δεξιά και αριστερά περικυκλώνεσαι από νερό λιμνοθάλασσας; 

Μια απλή, ημερήσια σχολική εκδρομή τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο στη Λιμνοθάλασσα της Γιάλοβας, όπως αυτή που πραγματοποίησαν οι 30 μαθητές της Δ΄Τάξης του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας μπορεί να δώσει εξαιρετικές εκπαιδευτικές βιωματικές εμπειρίες και απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Με αυτό τον τρόπο η μελέτη περιβάλλοντος ξεφεύγει από το βιβλίο και γίνεται βίωμα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Την κατάσταση εγκατάλειψης και ενδεχομένως και κινδύνου στην οποία βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια το πρώην Πολυκλαδικό Λύκειο Καλαμάτας, αλλά και την ανάγκη ανέγερσης σχολικού κτιρίου για το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Καλαμάτας, που στεγάζεται στο ακατάλληλο Πολυκλαδικό, περιγράφουν σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ, Νίκος Καραθασόπουλος, Λιάνα Κανέλλη και Νίκος Παπαναστάσης.