ΤΡΙΠΟΛΗ 
Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου, εκπρόσωποι της Costa Navarino επισκέφθηκαν σήμερα τον περιφερειάρχη, Παναγιώτη Νίκα, στο γραφείο του στην Τρίπολη. Συζητήθηκαν, όπως πάντα σημειώνει η Περιφέρεια, θέματα σχετικά με την τουριστική πολιτική της Περιφέρειας, το αεροδρόμιο Καλαμάτας και τη διοχέτευση αποβλήτων ελαιοτριβείων σε ρέματα στην ευρύτερη περιοχή των εγκαταστάσεων της Costa Navarino…

Της Αντωνίας Μπούζα 
     Οι συνεχείς επισημάνσεις  στελεχών της παράταξης της Νέας Πελοποννήσου σχετικά με την πορεία της Περιφερειακής Αρχής δεν αποσκοπούν σε στείρα κριτική αντιπολίτευση, αλλά λόγω πρότερης εμπειρίας, στην ενίσχυση μέσω της κριτικής, της αποτελεσματικότητας του Περιφερειακού έργου, στο οποίο προσβλέπει με αγωνία η κοινωνία...

Στο -77% ανέρχεται από την αρχή του χρόνου η μείωση των πτήσεων εξωτερικού στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ η μείωση των πτήσεων εσωτερικού έφτασε στο -53% και η γενική μεταβολή στη γενική αεροπορία στο -66%. Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες που ήρθαν στην Καλαμάτα από το αεροδρόμιο είναι από την Αγγλία και ακολουθούν οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί...

Η 27η Σεπτεμβρίου έχει καθοριστεί διεθνώς ως Παγκόσμια ημέρα τουρισμού.  
Η ανάγκη των ανθρώπων να μετακινούνται για αναψυχή, εμπειρίες και γνώσεις, όπως και η έμφαση των οικονομιών παγκοσμίως στη στήριξη του τουρισμού, αναδεικνύει τη μεγάλη δυναμική και μεγάλη οικονομική επιρροή του...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΛΗΣ 
Με πολλούς αποδέκτες είναι το μήνυμα της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, το οποίο υπογράφει ο πρόεδρός της, Δημήτρης Καραλής, για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού. Τονίζεται σε αυτό ότι η Περιφέρεια οφείλει να εκπονήσει σχέδιο δράσης για τον τουρισμό στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία, ότι οι φορείς της Μεσσηνίας πρέπει να συνδιαμορφώσουν το πλαίσιο των προσφερόμενων υπηρεσιών στο εξής, κάτι όμως που δεν είναι απλή υπόθεση και απαιτεί ισχυρή βούληση, υπευθυνότητα και συλλογική προσπάθεια, αλλά και ότι η επέτειος των 200 χρόνων από την Επανάσταση μπορεί να αποτελέσει και μια ευκαιρία επικοινωνίας με το παγκόσμιο κοινό και προβολής της ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας…

ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ 
Παρότι η “μονοκαλλιέργεια” του τουρισμού αποτελεί αναπτυξιακή επιλογή χωρίς διασφαλισμένη μακρόχρονη προοπτική και επιπλέον αποκλείει άλλες επιλογές στις οποίες μπορεί να βασιστεί η ανάπτυξη του τόπου, η συντριπτική πλειοψηφία των επενδυτικών φακέλων που υποβλήθηκαν για χρηματοδότηση στο Leader CLLD αφορούν την ίδρυση νέων τουριστικών μονάδων ή την επέκταση υφιστάμενων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο προϋπολογισμός της υποδράσης για τον τουρισμό, σε ό,τι αφορά τη δημόσια και όχι το σύνολο της δαπάνης, είχε προσδιοριστεί στο 1.675.000 ευρώ όμως οι φάκελοι που έχουν γίνει παραδεκτοί έχουν προϋπολογισμό δημόσιας δαπάνης 7.500.000!...

ΕΛΕΝΗ ΑΛΕΙΦΕΡΗ 
“Πάρα πολύ θετικά” αξιολόγησε η αντιδήμαρχος Ελένη Αλειφέρη, τα αποτελέσματα του πρώτου μήνα τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας στα social media (Go Kalamata), η οποία επιχειρήθηκε πρώτη φορά. Με 1.500 ευρώ, σημείωσε η αντιδήμαρχος, τα τουριστικά μηνύματα του Δήμου Καλαμάτας είδαν περίπου 1.015.000 άτομα και περίπου οι μισοί είδαν περισσότερα από ένα video. Στόχος ήταν το κοινό στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, ηλικίας άνω των 28 ετών. Η κ. Αλειφέρη όμως τόνισε ότι διαπιστώνεται πως η Καλαμάτα έχει “θαυμαστές, πιστούς και απήχηση” στη γεωγραφική Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ενώ δηλαδή στην περιοχή αυτή δεν προβλήθηκαν επί πληρωμή τα μηνύματα μέσω των social media, μπήκαν από μόνοι τους στις σελίδες του Δήμου κάτοικοι της Πελοποννήσου. “Αυτό είναι πολύ ενδεικτικό στοιχείο για τον τουρισμό της Καλαμάτας” ανέφερε η κ. Αλειφέρη...

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΠΕΡΙΟΔΟ 
Αναθάρρησαν οι ξενοδόχοι της Μεσσηνίας χάρη στην ικανοποιητική πληρότητα του Αυγούστου, σύμφωνα με όσα σημειώνει σε παρέμβασή της η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας και ο πρόεδρός της, Δημήτρης Καραλής. Η Ένωση λοιπόν και ο πρόεδρος της τονίζουν ότι η ικανοποιητική κίνηση του Αυγούστου δείχνει ότι ο τουρισμός αποτελεί asset για τη Μεσσηνία και καλούν την Περιφέρεια Πελοποννήσου να συντονίσει το σχεδιασμό για την επόμενη τουριστική περίοδο, επανεκτιμώντας τη συμβολή του εγχώριου τουρισμού, δεδομένου ότι η κίνηση του Αυγούστου στηρίχθηκε από τους Έλληνες επισκέπτες. Επιπλέον ζητούν τη στήριξη των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, τις οποίες η πολιτεία, σύμφωνα με την Ένωση και τον πρόεδρό της, άφησε στο περιθώριο…

ΕΡΩΤΗΣΗ ΧΡΗΣΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ 
Αν και σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ο Δήμος Καλαμάτας προκειμένου να μετριαστούν οι δραματικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στον τουρισμό, ήταν το κεντρικό ερώτημα που υπέβαλε στη δημοτική αρχή ο δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Αναστασόπουλος, της παράταξης “Ανοιχτός Δήμος - Ενεργοί Πολίτες”, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Απάντηση όμως στα συγκεκριμένα αιτήματα που κατέθεσε δεν έλαβε. Αντίθετα, παρακολούθησε, όπως και όλο το Δημοτικό Συμβούλιο, μια λεκτική διένεξη της αρμόδιας αντιδημάρχου για τον τουρισμό,  Ελένης Αλειφέρη, με τον δημοτικό σύμβουλο της μείζονος μειοψηφίας Βασίλη Κανάκη. Πάντως μεταξύ των ερωτημάτων του Χρήστου Αναστασόπουλου ήταν και η λειτουργία της Επιτροπής Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας, σημειώνοντας ότι “απέχει από το να συνιστά ουσιαστικό εργαλείο προώθησης της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής μας”...

Ξεκινούν οι διαδικασίες για την προβολή της Καλαμάτας, με σκοπό την προσέλκυση τουρισμού, στα social media. Είναι η πρώτη φορά που αποπειράται ο Δήμος να κάνει μια σοβαρή τουριστική καμπάνια και για το σκοπό αυτό θα υπάρξει συνεργασία και με εταιρία που ειδικεύεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Αυτή η πρώτη απόπειρα θα κοστίσει 5.700 ευρώ, η προβολή θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες, ενώ το μεγαλύτερο ποσό θα διατεθεί για στοχευμένες χορηγούμενες διαφημίσεις σε Facebook, Twitter, Instagram, YouTube...