Του Σταύρου Στραβόλαιμου* 
Η χώρα δυστυχώς μέσα στο καταχείμωνο του 2016 ξαναζεί το δράμα του καλοκαιριού του 2015 που οδήγησε στο κλείσιμο των τραπεζών, την επιβολή των capital controls και την ανανέωση και παράταση της ύφεσης για άλλα δυο χρόνια.
Η αέναη παράταση της διαπραγμάτευσης, ανοίγει συνεχώς μέτωπα αντί να τα κλείνει και γίνεται σε ολοένα και περισσότερο ρευστό ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον...

Της Μαρίζας Νταϊφά 
Την Κυριακή 11/12 στα πλαίσια του αφιερώματος στον κινηματογραφιστή Βασίλη Βαφέα, που διοργάνωσε η Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας, προβλήθηκε στο Εργατικό Κέντρο η ταινία  “Κοσμικό Ανατομείο” με πρωταγωνιστή τον πρωτοπόρο εικαστικό και περφόρμερ Γρηγόρη Σεμιτέκολο. Βγαίνοντας από την προβολή, μια συγκοινωνός σε πολιτιστικά θεάματα με ρώτησε αν μου άρεσε η ταινία. Απάντησα αβίαστα καταφατικά. Μου άρεσε! Στην επόμενη όμως ερώτησή της “Τι σου άρεσε;” βρέθηκα βαθιά προβληματισμένη. Τι μου άρεσε αλήθεια σε μια σουρεαλιστική ταινία με θέμα μια πρωτοποριακή περφόρμανς σε ένα παραμεθόριο νησί της Ελλάδας;...

Του Μιχάλη Αντωνόπουλου* 
Το αστικό περιβάλλον των μεγαλουπόλεων της Ελλάδος είναι ασφυκτικά δομημένο, με αποτέλεσμα το ποσοστό πρασίνου ανά κάτοικο να μην ξεπερνά τα 2,5 - 3,5 τετραγωνικά μέτρα, όταν στην Ευρώπη το αποδεκτό όριο είναι 10-12 τμ. ανά κάτοικο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι η αδυναμία των κατοίκων των αστικών κέντρων να βρεθούν σε υπαίθριο αστικό «υψηλό πράσινο» οδηγεί περίπου το 3,3% των κατοίκων των μεγαλουπόλεων σε πρόωρο θάνατο παγκοσμίως...

Του Σταύρου Στραβόλαιμου* 
Με ατράνταχτα στοιχεία, ημερομηνίες, ποσά και δράσεις,  αποδεικνύουμε ότι οι ισχυρισμοί αυτοί ήταν και παραμένουν έωλοι, αποκυήματα της φαντασίας εκείνων που κρατούν τη χώρα, για έξι ολόκληρα χρόνια τώρα, στην μέγγενη των μνημονιακών πολιτικών με το πρόσχημα ότι μπορούσαν  καλύτερα και να το αποτέλεσμα. Η χώρα βρίσκεται ξέπνοη και δεινοπαθούσα, βαρύτατα τραυματισμένη, δέσμια των μεγαλόστομων εξαγγελιών,  Ζάππειων και Θεσσαλονικιών, όλων των «αντιμνημονιακών αγωνιστών» που προσκύνησαν τους δανειστές σε πείσμα του άλλου μίγματος πολιτικής που καυχιόνταν υποκριτικά ότι έχουν...

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΣΥΝ1 

Της Μαρίζας Νταϊφά 
Το θεατρικό σχήμα ΣΥΝ 1 Μιχάλης Τούμπουρος μας ανύψωσε ηθικά για άλλη μια φορά κραυγάζοντας ΟΧΙ στο φασισμό, ΟΧΙ στην απανθρωπιά, ΟΧΙ στην αποστροφή της διαφορετικότητας. Όλοι ανεξαιρέτως οι ερμηνευτές κάνουν μια ειλικρινή κατάθεση ψυχής καταφέρνοντας να μας εκμαιεύσουν ένα βαθύ αίσθημα συμπάθειας προς όλους τους ήρωες. Ήρωες κατατρεγμένοι, όλοι αναζητούν το όνειρο σε μια χώρα που την λέγαν Γερμανία σε μια πόλη που τη λέγαν Βερολίνο. Όσο και να ελπίζουν, όσο και να προσπαθούν ο πόνος που κουβαλάνε είναι δυσβάσταχτος, βαρύς τους συνταράσσει συθέμελα και δεν τους επιτρέπει να πετάξουν ελεύθεροι. Ο προσωπικός πόνος του καθενός οξύνεται με την ανάδυση του τέρατος του φασισμού στην προπολεμική κοινωνία της Γερμανίας του '30...

 

Του Κώστα Χαλκιά* 
Είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Το μάθημα» του Ε. Ιονέσκο από τη θεατρική ομάδα Re-Act, στο «Θέατρο Νηπιαγωγείο» στην οδό Λεϊκων 24. Πραγματικά το αποτέλεσμα της παράστασης ξεπέρασε κάθε προσδοσκία μας...

Του Πέτρου Ν. Κωνσταντινέα* 
Καθημερινά γινόμαστε θεατές μιας αήθους επίθεσης εναντίον της κυβερνητικής πολιτικής μεσούσης της διαπραγμάτευσης για την ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης. Η λογική του «…πες πες κάτι θα μείνει…» αποτελεί ένα ακόμα λιθαράκι στα θεμέλια της απαξίωσης του πολιτικού σκηνικού. Στη μάχη που αφορά τις εργασιακές σχέσεις, αντί να βρίσκεται σύσσωμο το πολιτικό σύστημα απέναντι στις εξωπραγματικές απαιτήσεις που παραπέμπουν σε εργασιακό μεσαίωνα, βλέπουμε αιρετά μέλη της κοινωνίας μας να στέκονται απέναντι «παίζοντας τα ρέστα τους» υπέρ της πλήρους ισοπέδωσης των λαϊκών στρωμάτων. Μόνο ντροπή για αυτούς μπορεί κανείς να νοιώθει…

Της Γιώτας Κοζομπόλη-Αμανατίδη* 
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβρη του 1973, ήταν η κορυφαία εκδήλωση του αντι-δικτατορικού, δημοκρατικού, προοδευτικού φρονήματος και κινήματος του ελληνικού λαού στα χρόνια του καθεστώτος της στρατιωτικο-φασιστικής χούντας. Αντιπροσώπευσε τα δυνατά, υπόγεια, ρεύματα των προοδευτικών Ελλήνων πολιτών, που έρχονταν από το παρελθόν και τα οποία το πραξικόπημα των συνταγματαρχών τον Απρίλη του 1967 προσπάθησε να φράξει με τη χρήση ωμής βίας….

Του Βασίλη Κοσμόπουλου*

Οι δηλώσεις του κ. Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο της 07/11/2016, ότι «το ΓΠΣ ψηφίστηκε από όλες τις παρατάξεις» και ότι «συμπληρώθηκε ο κρίσιμος χρόνος για να κάνουμε προσφυγή για αλλαγή στο ΓΠΣ», συνιστούν αφ’ ενός συνειδητή διαστρέβλωση της αλήθειας και αφ’ ετέρου έμμεση παραδοχή της λανθασμένης τακτικής που ακολουθήθηκε για τις απαιτούμενες τροποποιήσεις σε αυτό...

Του Ανδρέα Ζαγάκου 
Υποδεχτήκαμε χθες τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης, που θα αποφασίσουν ποια ελληνική πόλη θα είναι η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021. Αύριο στις 12ː15, στο Υπουργείο Πολιτισμού, θα έχουμε το τελικό αποτέλεσμα που θα δώσει τον τίτλο σε μια από τις τρεις φιναλίστ: την Ρόδο, την Ελευσίνα και την Καλαμάτα. Στην ενδιάμεση ημέρα αποφάσισα να γράψω αυτά τα δύο λόγια για την υποψηφιότητα της πόλης μου, μιας και μέχρι σήμερα δεν έχω εκφράσει δημόσια την άποψη μου, κάτι που έχει γίνει από πολλούς φίλους...