ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ 

 Με στόχο την ενημέρωση εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών/τριών σε θέματα ειδικής

αγωγής θα πραγματοποιηθεί αύριο, Τετάρτη 25 Μαΐου, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, δράση με θέμα «Καλές Πρακτικές Διδακτικών Παρεμβάσεων  σε μαθήτριες/ες με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες».

Το 3ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, που βρίσκεται στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου, στην Κηπούπολη, έχει μια αυλή που είναι ταυτόχρονα και υπέροχη αλλά και “φτωχή” για τα παιδιά. Είναι μεγάλη, περιβάλλει το κτίριο, αλλά της λείπουν μεγάλα παιχνίδια σαν αυτά που έχουν άλλα νηπιαγωγεία. Γονείς ρωτούν, απευθυνόμενοι στο Δήμο Καλαμάτας, γιατί τόσα χρόνια μετά την κατασκευή και λειτουργία του νηπιαγωγείου δεν έχει φροντίσει ακόμη ο Δήμος να το προμηθεύσει με τα μεγάλα παιχνίδια στα οποία πρέπει να παίζουν τα παιδιά;

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS - ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 
Εκπαιδευτικοί και μαθητές από τη Βαρκελώνη της Ισπανίας, το Βινκόσκι της Κροατίας, και την Ίμολα της Ιταλίας επισκέφθηκαν το Πειραματικό 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, για την 3η διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο  υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ 2019, με τίτλο «DOING SMALL THINGS WITH GREAT LOVE» (ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΑΠΗ). Η επίσκεψη έγινε το πενθήμερο 9-13 Μαΐου…

Την Παρασκευή 6 Μαΐου 2022 ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες της 1ης Συνάντησης Εκπαιδευτικών και Μαθητών/τριών από τα σχολεία-μέλη του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού Προγράμματος με τίτλο: «Healthy learners in a sustainable society», που συμμετέχει το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και σκοπεύει στη μελέτη και αποδοχή 5 από τους 17 στόχους για την αειφόρο ανάπτυξη όπως αυτοί έχουν τεθεί το 2015 από τα Συμβούλιο των Ηνωμένων Εθνών. Πραγματοποιήθηκαν εργασίες μαθητών και εκπαιδευτικών στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, επισκέψεις στη Μεσσηνία και πολλές άλλες δράσεις. 

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Ας σκεφτούμε βιώσιμα» οι μαθητές Νίκος Αργυροηλιόπουλος, Γεώργιος Κρόμπας, Γεώργιος Κολοκοτρώνης, Κατερίνα Αλεξανδροπούλου, Γεωργία Μάνα, Αργυρούλα Μπάκα, Αναστασία Μουτζούρη και οι καθηγητές Πέρσα Κοτσονούρη, Νίκος Λάγιος και Μαρία Παραρά επισκέφτηκαν τη Στουτγκάρδη και τις Βρυξέλλες  από τις 24 ως τις 30 Απριλίου.

Ένας ερευνητικός και επιμορφωτικός κύκλος με τίτλο «Ηχοτοπία του Ταϋγέτου», που περιλαμβάνει οργανωμένες επισκέψεις στον Ταΰγετο, διαδικτυακές εκδηλώσεις, εκδόσεις, πολιτιστικά δρώμενα και ένα «μουσικό παντοπωλείο», ξεκίνησε αυτό το μήνα και θα διαρκέσει ως τον Οκτώβριο, από την Ορεινή Ακαδημία Ταϋγέτου. Οι δράσεις θα ανακοινώνονται στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του «Εκπαιδευτικού Δρυμού Ταϋγέτου» (https://taygetos.sch.gr) και θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση προς το κοινό και προσκλήσεις συμμετοχής ανά δράση προς κάθε ενδιαφερόμενο.

Του Αριστείδη Γκιουλή  
Υπάρχουν μορφές προσώπων που έδρασαν με διάφορους τρόπους στην εποχή που έζησαν, και το όνομά τους βρίσκει μία θέση στις σελίδες των βιβλίων της ιστορίας, όπου και καταγράφονται. Ορισμένες απ΄ αυτές τις μορφές των προσώπων, μένουν για πάντα χαραγμένες για το πνευματικό τους ανάστημα και την προσφορά τους, ενώ κάποιοι απ΄ αυτούς, «άνοιξαν» τους δρόμους προς την αναζήτηση της γνώσης με το παράδειγμά τους. Σε άλλους, η ιστορική τους διαδρομή γίνεται έντονη και φανερή, σε άλλους λιγότερο ορατή, και μάλιστα ειδικότερα στον τόπο τους.[1] Ορισμένοι με την προσφορά τους, «έβγαλαν» στην επιφάνεια του φωτός άγνωστες σελίδες του κόσμου, ανέδειξαν ιστορικά γεγονότα, ανέσυραν ξεχασμένα πρόσωπα σημαντικών χρονικών περιόδων, κατέδειξαν πτυχές του κοινωνικο-πολιτικού γίγνεσθαι. Πολλές φορές μάλιστα, η μοίρα δεν στάθηκε ευνοϊκή σε αυτούς, μάλλον το αντίθετο συνέβαινε, η ζωή θα τους δείξει τις αρνητικές της πλευρές. Σε αυτά τα τελευταία πρόσωπα, σε αυτούς τους πνευματικούς δημιουργούς, ανήκει κι ο Δημήτρης Φωτιάδης.

Το πρόβλημα της εξάρτησης των παιδιών από το διαδίκτυο είναι τεράστιο, διογκώθηκε την περίοδο της πανδημίας με την τηλεκπαίδευση και οι συνέπειες δεν έχουν φανεί ακόμη. Αυτό τονίστηκε, μεταξύ άλλων, στην ημερίδα με θέμα “Ψυχική υγεία και διαδίκτυο”, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, από το Κέντρο Πρόληψης Μεσσηνίας (ΚΕΠΕΠΨΥ). Μάλιστα ο Γιώργος Κορμάς, γιατρός, εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, υπογράμμισε ότι ήταν “τραγικό λάθος” η τηλεκπαίδευση ακόμη και στα νηπιαγωγεία. “Βάλαμε τα παιδιά από το προνήπιο σε αυτή τη λογική, τα εξοικειώσαμε και τώρα δεν μπορούμε να τα βγάλουμε από το διαδίκτυο”, είπε χαρακτηριστικά…

Βραβείο απέσπασε στο Διεθνή Διαγωνισμό “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικών Γέφυρες” το Γεωργακοπούλειο Δημοτικό Σχολείο Μεθώνης. Όπως σημειώνει ο διευθυντής του σχολείου, Διονύσης Ψαλλίδας “το θέμα της συμμετοχής μας ήταν "Δύση και Ανατολή με το μανδύα του κατακτητή" και είχε να κάνει με τις κοινές ιστορικές περιόδους της περιοχής μας και της Κύπρου από τη Φραγκοκρατία στην Ενετοκρατία και μετέπειτα στην Τουρκοκρατία. 

Η ομάδα Erasmus του 2ο Γυμνασίου Καλαμάτας μαζί με αντίστοιχες ομάδες από την Πολωνία και την Πορτογαλία, επισκέφτηκε τη Σμύρνη της Τουρκίας από τις 13/03 έως τις 19/03/2022 στα πλαίσια του προγράμματος Food for Thought (Τροφή για Σκέψη).