«ΘΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΟΛΑ» ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ «ΑΠΡΑΞΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ»
Για άλλη μια φορά έρχεται στην επιφάνεια η αδυναμία ή αδιαφορία του Δήμου Καλαμάτας να διατηρήσει σε καλή και ασφαλή κατάσταση τα σχολικά κτίρια. Αυτή τη φορά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, με αφορμή την απαράδεκτη κατάσταση που επικράτησε στο αμφιθέατρο του Εργατικού Κέντρου στη σχολική γιορτή για τη λήξη του σχολικού έτους, περιγράφει την τακτική με την οποία ο Δήμος Καλαμάτας αποφεύγει να εκπληρώσει την υποχρέωσή του να αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν στο σχολείο:…
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
«Ανάμεσα σε δύο παγκόσμιες ημέρες για την αειφορία, δηλαδή την Διεθνή Ημέρα Μηδενικών Απορριμμάτων (30/3) και την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον (5/6), πραγματοποιήθηκε με επιτυχία δημιουργικός διαγωνισμός Γραπτού λόγου για μαθητές Δημοτικού με θέμα: «Η πόλη των μηδενικών απορριμμάτων που ονειρεύομαι». Οι στόχοι που επιτεύχθηκαν ήταν πολλαπλοί, κι ανάμεσα σε αυτούς, να γίνει κατανοητό σε όλους μας πως «ό,τι θεωρούμε πως δεν είναι δικό μας πρόβλημα είναι τελικά το μεγαλύτερό μας πρόβλημα»!
Την ιστορία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Μεθώνη, από το 1830 ως σήμερα, ερεύνησαν και κατέγραψαν οι μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Μεθώνης «Γεωργακοπούλειο». Η καταγραφή έγινε σε βιβλίο με τίτλο «Το σχολείο μας αφηγείται», η παρουσίαση του οποίου θα γίνει το Σάββατο 14 Ιουνίου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Μεθώνης, στις εφτά το απόγευμα…
Του Δημητρίου Σαρρή*
Αποτελεσματική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση θεωρούμε αυτή που «αλλάζει» τις συνήθειές μας, έτσι ώστε ξεκάθαρα διασώζεται το περιβάλλον. Εξέλιξή της είναι η «Κυκλική Εκπαίδευση», η οικολογική προοπτική της σχέσης ανθρώπινων έργων και φύσης. Αν οι αυριανοί πολίτες γνωρίσουν την Κυκλική Οικονομία και την εφαρμόσουν, αυξάνονται οι ελπίδες για ένα βιώσιμο περιβάλλον για τα παιδιά μας. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος (5/6) αναρωτιόμαστε: Θα μπορούσαν οι εκπαιδεύσεις αυτές να είναι αποτελεσματικές; Ας δούμε τα εμπειρικά δεδομένα.
Θέση στο ζήτημα που έχει δημιουργηθεί μετά την απόφαση της δημοτικής αρχής να παραχωρήσει το 14ο Δημοτικό Σχολείο για την πραγματοποίηση πανηγυριού αύριο, Σάββατο, παίρνει η Ένωση Γονέων. Ζητά από τη δημοτική αρχή να απαντήσει βάσει ποιας νομοθεσίας παραχωρεί δημόσιο χώρο για την πραγματοποίηση εκδήλωσης, η είσοδος στην οποία δεν θα είναι ελεύθερη αλλά με πληρωμή. Επί πλέον η Ένωση Γονέων σχολιάζει ότι από τη μια ο Δήμος καθυστερεί να προμηθεύσει με αναγκαία υλικά τα σχολεία από την άλλη τα παραχωρήσει για πανηγύρια με fast track διαδικασίες…
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Να απολογηθούν και πάλι, για τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, κλήθηκαν σήμερα εκπαιδευτικοί, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, έξω από τα γραφεία της οποίας συγκεντρώθηκαν συνάδελφοί τους, με πρωτοβουλία της Α’ ΕΛΜΕ, εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους. Όπως δήλωσε ο γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕ, Θεόφιλος Παπαδόπουλος, το αίτημα προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν να δοθεί “αναβολή μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Έτσι κι αλλιώς μέσα στο καλοκαίρι δεν γίνονται μαθήματα και δεν μπορεί να τρέξει καμία τέτοια διαδικασία. Οι συνάδελφοι κατέθεσαν αίτημα αναβολής για τη νέα σχολική χρονιά”.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ» ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Σε νέα κινητοποίηση καλούνται οι εκπαιδευτικοί και όχι μόνο, την Τρίτη στη μία μετά το μεσημέρι, έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας (απέναντι από την Υπαπαντή στην Καλαμάτα), προκειμένου να υπογραμμιστεί η ενότητα και αποφασιστικότητα απέναντι στον «εκφοβισμό» των νεοδιόριστων που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση, η οποία συνεχίζεται με ομόφωνη απόφαση των συνδικαλιστικών οργάνων…
Βασίλειος Δικαιουλάκος, Φυσικός
Η βελτιστοποίηση γραπτής εξέτασης αναδεικνύει τις διαδικασίες που γίνονται στον εγκέφαλο μας στη διάρκεια μιας σημαντικής εξέτασης και βοηθά έναν εξεταζόμενο, με δεδομένη ποσότητα γνώσης να γράψει όσο γίνεται μεγαλύτερο βαθμό.
Στον μαθητικό διαγωνισμό «Οι ήρωες του τόπου μου», που υλοποιήθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, στο πλαίσιο του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης «Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους», διακρίθηκε το Δημοτικό Σχολείο Μεθώνης «Γεωργακοπούλειο». Διαγωνίστηκε στην κατηγορία «Λογοτεχνική Δημιουργία και Ψηφιακή Αφήγηση» και βραβεύτηκε για το θέμα «Ηρωικές μορφές – Επίσκοπος Γρηγόριος». Βραβεύτηκαν επίσης για τα δικά τους θέματα το 4ο Γυμνάσιο Ζωγράφου και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκύδρας…
Το έργο των λογοτεχνών που ζουν στη Μεσσηνία Γιάννη Ανδρουλιδάκη, Γιώτας Αργυροπούλου (αείμνηστη), Ελένης Κοφτερού, Μαρίας Σταθέα και Πωλλέτας Ψυχογυιοπούλου, γνώρισαν μαθητές και μαθήτριες της Β’ Λυκείου του 6ου Γενικού Λυκείου Καλαμάτας, σε εκδήλωση με τίτλο «Μεσσήνιοι Συγγραφείς: Περί ποιητικής», η οποία ήταν ενταγμένη στο πρόγραμμα «Μεσσήνιοι Συγγραφείς: Διαδραστικές και βιωματικές εμπειρίες στην τάξη και στην πράξη»…