Του Γιάννη Τυπάλδου
Σε πρωινή εκπομπή του «Mega» (sic) στις 9:38 περίπου, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ανερυθρίαστα δηλώνει στο δημοσιογραφικό δίδυμο, φερέφωνο του πολιτικού συστήματος, ότι κατά τη θητεία του ως υπουργός διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει κράτος.
Ο κ. Παντελής Οικονόμου μετά από πολυετή (δεκαετίες) θητεία σε διάφορα πόστα στο ΠΑΣΟΚ και στα κοινοβουλευτικά έδρανα ανακάλυψε την πυρίτιδα.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Στην πλευρά του μεγάλου Έλληνα ποιητή, Νικηφόρου Βρεττάκου, ως αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης, στάθηκε ιδιαίτερα ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νίκος Γόντικας, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, στο οποίο συζητήθηκε η ανακήρυξη του 2012 ως έτους Νικηφόρου Βρεττάκου και υποβλήθηκαν προτάσεις για εκδηλώσεις που μπορούν να γίνουν με τη συμμετοχή της Περιφέρειας.
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε η συζήτηση που έγινε την Παρασκευή στην παρουσίαση του βιβλίου του Λαοκράτη Βάσση «Η χρεοκοπία της Μεταπολίτευσης - Πολιτιστικές Αναγνώσεις». Η αίθουσα του ξενοδοχείου «Rex» γέμισε κόσμο, που μάλιστα τοποθετείται σε έναν ευρύ πολιτικό χώρο και όχι μόνο σε κάποιο συγκεκριμένο κόμμα.
Μεταξύ των ομιλητών ήταν ο Αλέξης Χαρίτσης, μέλος του Δικτύου Ενεργών Πολιτών Καλαμάτας, ο οποίος παρουσίασε με άμεσο τρόπο τις θέσεις του συγγραφέα και παράλληλα κατέθεσε τις δικές του απόψεις για την κρίση που βιώνουμε, τις αιτίες της, αλλά και την προοπτική για το ξεπέρασμά της.
Του Γεωργίου Ν. Αικατερινίδη
τ. Διευθυντή Ερευνών Κέντρου
Λαογραφίας Ακαδημίας Αθηνών
Το Καρναβάλι της Νέδουσας την Καθαρά Δευτέρα ανήκει στον κύκλο των πιο σημαντικών εθιμικών εκδηλώσεων της αποκριάτικης περιόδου που τελούνται πανελληνίως, με μορφή δρωμένου.
Λέγοντας «δρώμενο» εννοούμε μία παραστατική εκδήλωση, μια απλή ή περισσότερο σύνθετη τελετουργική πράξη με λατρευτική διάσταση στην πρωτογενή μορφή της. Τα λαϊκά αυτά δρώμενα αντιπροσωπεύουν το αρχέτυπο του θεατρικού είδους, γι’ αυτό παρουσιάζουν πρόσθετο ενδιαφέρον.
Παναγιώτης Κάτσαρης
Μέλος Τ.Ε. ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Μεσσηνίας
Η περασμένη εβδομάδα ήταν η εβδομάδα που όλα τέθηκαν καθαρά. Στο στόχαστρο είναι ακριβώς η εργαζόμενη πλειοψηφία. Η χρεωκοπία αφορά ακριβώς αυτούς. Μιλάμε για τον ορισμό της ταξικότητας της επίθεσης. Όσο φτωχότερος είναι κάποιος, τόσο περισσότερο πρέπει να χτυπηθεί. Τη μεγαλύτερη μείωση αποδοχών θα την έχουν αυτοί που παίρνουν απλά τον βασικό μισθό. Αυτοί που έχουν ανάγκη την Εργατική Εστία ακόμη και για ένα εισιτήριο στο θέατρο ή για μια βόλτα στα λουτρά της Αιδηψού. Όσοι έχουν ανάγκη ένα χαμηλότοκο δάνειο από τον ΟΕΚ. Αυτοί οι δύο οργανισμοί καταργούνται… η εκδικητικότητα ενός γερασμένου συστήματος σε όλο της το μεγαλείο.
Του Βασίλη Παπαευσταθίου
Διπλ. Πολιτικού μηχανικού ΕΜΠ, MSc Αρχιτεκτονική ΕΜΠ
Η χθεσινή καταστροφή του κινηματοθεάτρου Αττικόν αποτελεί άλλη μια πληγή στο σώμα της πόλης των Αθηνών, καθώς επρόκειτο για ένα εμβληματικό κτίριο, φορτωμένο με βαθιά ιστορική μνήμη.
Σε μια πόλη που αλώθηκε από την υπέρμετρη χρήση του betton, το κτίριο που φιλοξενούσε το Αττικόν στη συμβολή των οδών Σταδίου και Χρήστου Λαδά, έστεκε όσο λίγα κτίρια ως σύμβολο αντίστασης στην αισθητική παρακμή της πόλης. Η δε κατασκευή του ήταν προϊόν πολλών διαδοχικών φάσεων.
Του Παναγιώτη Κάτσαρη
Το Νέο Αριστερό Ρεύμα και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Μεσσηνίας αποχαιρετούν με βαθιά θλίψη τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, τον αγαπημένο φίλο και σταθερό συμπαραστάτη των αγώνων τους από τότε που ιδρύθηκαν.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έφυγε ξαφνικά, άδικα, αναίτια. Έφτιαχνε όμως ως την τελευταία του στιγμή εικόνες. Τις εικόνες της «Άλλης θάλασσας» με θέμα της την ανεργία, τη μετανάστευση, τους κύκλους της ιστορίας και της τέχνης. Για άλλη μια φορά σταθερός στις μεγάλες πατρίδες της τέχνης του: τη μουσική, τον έρωτα και την επανάσταση.
Του Στέλιου Πανταζόπουλου (αρχιτέκτων μηχανικός)
Εν όψει του νέου Φεστιβάλ Χορού, η πόλη της Καλαμάτας θα αποκτήσει και εφέτος μια αύρα τέχνης και πολιτισμού.
Μεγάλο εγχείρημα, που δεν θα γινόταν πραγματικότητα, εάν οι διοργανωτές δεν είχαν μοναδικό στόχο την άρτια οργάνωση του Φεστιβάλ.
Πέρσι, μετά από την αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος και την προβολή σε video wall διαφόρων dance performances, οι διοργανωτές κάλεσαν το κοινό να προχωρήσει σε ερωτήσεις σχετικά με το Φεστιβάλ.
Έγινε μια ερώτηση για το χώρο των προβολών των δύο ταινιών που περιλαμβάνονταν στις παράλληλες εκδηλώσεις, δόθηκε η απάντηση και μετά από αυτό καμία απορία. Ήταν όλα κατανοητά και ξεκάθαρα για όλους μέσα σε ένα ελπιδοφόρο κλίμα.