Της Μαρίας Νίκα
Πολλοί ξέρουν για το πέρασμα του Καζαντζάκη από τη Στούπα ή ότι ο Πάτρικ Λη Φέρμορ έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Μάνη. Για τον συγγραφέα Χένρι Μίλερ ή τον τροβαδούρο Ντόνοβαν ελάχιστοι έχουν ακούσει. Οι δυο τους, όπως και άλλοι άνθρωποι της τέχνης και των γραμμάτων, βρέθηκαν στη Στούπα τη δεκαετία του 1970. Ανάμεσά τους η εικαστικός Ιωάννα Σελαβή, έργα της οποίας παρουσιάζονται αυτές τις μέρες στο Καλλιτεχνικό Στέκι Καλαμάτας. Την έκθεση έχουν επιμεληθεί δύο επίσης εικαστικοί, ο Καλαματιανός Σπύρος Φέγγος και ο Ιρλανδο-Αμερικανός Dermot Naughton, φίλος της καλλιτέχνιδας...

“ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ”
Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταπτυχιακό Πολιτισμικής Διαχείρισης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, δεύτερο μεταπτυχιακό Performance Making στο Goldsmiths College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης...

«Αυτές τις ημέρες είμαστε όλοι μάρτυρες ενός φριχτού εγκλήματος. Σημαντικές στιγμές που θα σημαδέψουν την εποχή μας και το μέλλον της Ευρώπης. Τρομοκρατία, δολοφονίες, κλειστά σύνορα, κύματα προσφύγων και χώρες ασταθείς, μπερδεμένες, με έλλειψη εμπιστοσύνης και με τον ακροδεξιό λαϊκισμό να αυξάνεται σε όλη την Ευρώπη. Η φούσκα απειλεί να σπάσει - αν δεν έχει ήδη σπάσει.
Όμως υπάρχει φως στον ορίζοντα. Έχουμε μόνο αυτή τη γη, αυτή τη ζωή και την ευκαιρία να κάνουμε τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος. Ο κόσμος είναι δικός μας. Τι κόσμο επιθυμούμε και πώς μπορούμε να τον σχεδιάσουμε;
Η τέχνη φέρνει τον κόσμο μαζί. Αυτό είναι και το προτέρημά μας ως καλλιτέχνες, χωρίς να παίζει ρόλο το αν είμαστε "μικροί" ή διάσημοι. Είμαστε ικανοί να δημιουργήσουμε μια καλλιτεχνική ειρηνική ενέργεια και να την εμφυσήσουμε στον κόσμο…».
Με αυτό το σκεπτικό έστησαν την «Όπερα Δρόμου» που θα παρουσιάσουν το Σάββατο 16 Απριλίου στις 8.30 το βράδυ στην Καλαμάτα, η Δωροθέα από το Βερολίνο και η Μαρζολέν από τη Μασσαλία...

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Παρακολουθεί από μακριά αλλά με τις φωτογραφίες του καταφέρνει να μεταδώσει την προσήλωση, την αγωνία, την προσπάθεια με την οποία οι νέοι και οι μεγαλύτεροι της Ράχης επιχειρούν να πετάξουν το εντυπωσιακά μεγάλο αερόστατό τους. Ο Τάσος Βαμβακάς, με αυτό το φωτογραφικό θέμα του, παρουσιάζει χωρίς εντυπωσιασμούς αλλά εστιάζοντας στον κόπο, την προσοχή και τα βήματα για το πέταγμα του αερόστατου, την αξία αυτού του εθίμου για τους συγκεκριμένους ανθρώπους. Μας δείχνει γιατί το φτιάξιμο και το πέταγμα του αερόστατου είναι πολιτισμός…

Συνέντευξη στη Μαρία Νίκα 
Δεν είχαν χρήματα, ούτε καν τα απαραίτητα τεχνικά μέσα. Ακόμη και οι κάμερες που χρησιμοποίησαν ήταν δανεικές. Το εγχείρημα στο ξεκίνημά του έμοιαζε ουτοπικό, κι όμως η ταινία τους κατάφερε να αποσπάσει το Βραβείο Κοινού Fischer στο πρόσφατο 18o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης! Ο λόγος για τον Μεσσήνιο σκηνοθέτη Ιωάννη Γρηγορόπουλο, τον συνάδελφό του, Μιχάλη Αριστείδου και το ντοκιμαντέρ τους «Viktor Ullmann: Βιογραφία μιας ηχογράφησης»....

ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΕΡΒΑΣ 
Συνέντευξη στον Σταύρο Μαρτίνο 
Έχει δουλέψει σε πεντάστερα ξενοδοχεία στα πιο τουριστικά νησιά της χώρας, έχει λάβει μέρος σε διεθνείς διαγωνισμούς μαγειρικής, έχει φέρει στην Ελλάδα πολλά μετάλλια με τους άλλους συναδέλφους του σεφ, είναι μέλος της Ομοσπονδίας Διευθυντών Αρχιμαγείρων Ελλάδας. Είναι ο 40χρονος Χρήστος Ζέρβας, που ετοιμάζει και πάλι τη βαλίτσα του με τη στολή και το σκούφο του για έναν ακόμη διεθνή διαγωνισμό στην Τουρκία...

Του Νίκου Χριστόπουλου* 
Ο Κωστής Παπαγιώργης (Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου το πραγματικό του όνομα) γεννήθηκε στο Νεοχώριο της Υπάτης. Έζησε τα παιδικά του χρόνια στην Παραλία Κύμης, όπου ο πατέρας του υπηρετούσε ως δάσκαλος. Ο αυστηρός πατέρας του κι ένα αυστηρό εκπαιδευτικό σύστημα, θα επιβάλλουν στον αριστερόχειρα Κωστή την καταναγκαστική στροφή προς την δεξιοχειρία. Ένα γεγονός που καθόρισε τη ζωή του και το πλήρωσε με βραδυγλωσσία, η οποία κατόπιν του προκάλεσε και αγοραφοβία…

Γιώργος Μαρκόπουλος
Επιμέλεια Βαγγέλης Στεργιόπουλος από in.gr 
Στην Καλαμάτα πήγαμε με τη μητέρα μου για πρώτη φορά, με το τρένο, ένα φθινοπωρινό μεσημέρι, παιδάκι, γιατί είχα πυρετό. Αλλά έστω κι έτσι όμως, θυμάμαι έντονα τη μαγική εκείνη στιγμή που φτάσαμε στην πόλη και, αφού αγοράσαμε ένα κουλούρι, πήραμε τη λεωφόρο Σταθμού για να προχωρήσουμε στους μεγάλους δρόμους της μέσα…

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
Συνέντευξη στον Σταύρο Μαρτίνο

Και αν ο Θεός δεν είχε βιαστεί την έβδομη ημέρα της δημιουργίας να πάει για ξεκούραση, η παρακμή του ανθρώπου θα ήταν ίδια σήμερα; Φιλοσοφικό το ερώτημα ή πραγματικό; Μια απάντηση δίνουν οι ιερείς στους ψαλμούς τους. Ένα εξαιρετικό σχόλιο όμως σε αυτές τις ανησυχίες κάνουν οι Mr Booze στον τελευταίο τους δίσκο. Είναι μια Καλαματιανή ροκ μπάντα, που με τους στίχους της πραγματεύεται ζητήματα της σύγχρονης κοινωνίας. Η Kalamata Journal μίλησε με τον στιχουργό και κιθαρίστα της μπάντας, Γιώργο Μπελογιάννη…
Οι Mr Booze ιδρύθηκαν το 2021 και οι μουσικοί της είναι, εκτός από τον Γιώργο Μπελογιάννη, ο Δημήτρης JD Διαμάντης (φωνή), ο Γιώργος Μουντανέας (μπάσο) και ο Στάθης Μπαρούτσος (τύμπανα).
Ο Γιώργος Μπελογιάννης απάντησε στις ερωτήσεις μας, αλλά μας περιέγραψε κιόλας το θέμα και το νόημα του κάθε τραγουδιού, track by track, του τελευταίου δίσκου των Mr Booze, “Dance At Your Own Risk”...

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΠΕΝΟΣ ΣΤΗΝ KALAMATA JOURNAL 
Είναι ένα ολιστικό πρόγραμμα που συνδέει το πλούσιο περιβαλλοντικό και πολιτιστικό απόθεμα της Καλαμάτας με την πραγματική ζωή. Έτσι περιγράφει ο επικεφαλής του Διαζώματος, Σταύρος Μπένος, το πρόγραμμα που ετοίμασε το Σωματείο για τη βιώσιμη αστική ανάπλαση της Καλαμάτας. Ένα πρόγραμμα που προσθέτει ότι ανταποκρίνεται απολύτως στη νέα φιλοσοφία του ΕΣΠΑ για ένα ποιοτικό άλμα από τις υποδομές στην ανάπτυξη. Το πρόγραμμα αυτό παρουσιάστηκε στην πανεπιστημιακή σχολή της Καλαμάτας πριν από δύο μήνες ακριβώς, έχει υποβληθεί στη δημοτική αρχή, η οποία όμως δείχνει να μην ενδιαφέρεται…