Η Ρεμπέτικη Κομπανία Καλαμάτας είναι μία ομάδα από ερασιτέχνες μουσικούς, που δημιουργήθηκε χάρη στην αγάπη τους για το ρεμπέτικο τραγούδι. Όπως λένε, όταν παίζουν, σέβονται το ύφος των αυθεντικών πρώτων εκτελέσεων, λειτουργώντας κατά το δυνατόν με επαγγελματισμό, αφού στόχος τους είναι να βελτιώνονται συνεχώς. Είναι μία δεμένη ομάδα που έχει βρει τα μουσικά πατήματά της και δηλώνουν ότι θέλουν να γυρίσουν όλη την Ελλάδα! Τους το ευχόμαστε…
Κάτι καινούριο ετοιμάζεται στο ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας, κάτι που αφορά όλους τους φίλους του Πολιτισμού, και ιδίως τους λάτρεις των ντοκιμαντέρ. Το γνωστό μας για τα φεστιβάλ που διοργανώνει κάθε Ιανουάριο, Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, εδώ και λίγο καιρό στεγάζει τα γραφεία του, επί της οδού Μπενάκη 11, σε ένα μικρό μεν χώρο από άποψη χωρητικότητας, σημαντικό όμως σε ό,τι αφορά την προσφορά του στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης...
*Συνέντευξη στην Βένια Παπαδοπούλου
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Η Πέννυ Μπερμπατιώτου, η Ναταλία Κάντζια και η δική μας (εκ Καλαμάτας ορμώμενη) Σοφία Μάλαμα είναι οι “1,2,3 Swing”, το γυναικείο τρίφωνο, που εμφανίστηκε το 2013 στις μουσικές σκηνές της Αθήνας, κατακτώντας έκτοτε κοινό και κριτικούς, με τις φωνητικές τους ικανότητες, το κέφι και το μπρίο τους…
ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ
Στη μάχη των εκλογών ο γνωστός ζωγράφος Τάσος Αριδάς, ο καλλιτέχνης που κράτησε όρθιο το Εικαστικό Εργαστήρι της ΔΕΠΑΚ (έχει μετονομαστεί σε Φάρις) στην περίοδο της απόλυτης αβεβαιότητας, λίγο πριν καταρρεύσει η οικονομία της χώρας, όταν το υπουργείο Πολιτισμού έπαψε να καταβάλλει τη χρηματοδότηση που είχε θεσμική υποχρέωση να δίνει. Ο Τάσος Αριδάς είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Τριφυλίας με το συνδυασμό του Δημήτρη Δριμή, “Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία”. Ο ρεαλιστής ζωγράφος μας μας εξηγεί για ποιο λόγο αποφάσισε να βγει από το εργαστήριό του και να θέσει υποψηφιότητα, θεωρεί τον Δημήτρη Δριμή ως τον καταλληλότερο για δήμαρχο Τριφυλίας, κρίνοντας από το έργο του ως δημάρχου του πρώην Δήμου Αετού, περιγράφει ως αιτία της “παρακμιακής μας παθογένειας” το γεγονός ότι “δεν παράγουμε αλλά εισάγουμε, δεν δημιουργούμε, αλλά μιμούμεθα”. Ακόμη σημειώνει ότι εάν επιχειρούσε τώρα να δημιουργήσει ένα εικαστικό έργο με έμπνευση τις εκλογές αυτό “γκροτέσκα θεματολογικά χαρακτηριστικά”...
ΝΑΥΣΙΚΑ ΠΕΠΠΑ-ΤΡΙΑΝΤΑΡΗ
Για τα “αν” που σε καταπιέζουν, για τον φόβο του θανάτου, για την έλλειψη θάρρους να πεις “όχι” και πως αυτά μπορούν να συνθέσουν μια “Ωδή στην Ελευθερία”, μας μιλάει η Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη. Είναι η δημιουργός της παράτασης σύγχρονου Χορού “Ode to Freedom/Ωδή στην Ελευθερία”, που θα παρουσιαστεί το Σαββατοκύριακο στο Χώρο Δημιουργίας και Έκφρασης “Φτου και Βγαίνω” στην Καλαμάτα. Μια παράσταση που ενώ μιλάει για την ελευθερία βιώνει την καταπίεση του αποκλεισμού και μάλιστα όχι για λόγους καλλιτεχνικής αξίας…
Τραγούδια του Μάνου Ελευθερίου που έχουμε αγαπήσει, τραγούδια που μας συγκινούν, που μας ταξιδεύουν, που μας «παιδεύουν». Τραγούδια με στίχους που μας άφησε πολύτιμη πυξίδα να πορευόμαστε ο μεγάλος Συριανός ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος. Αυτά τα τραγούδια, με τη φωνή του Γιάννη Κότσιρα, ντυμένα μουσικά μόνο από το πιάνο του Θοδωρή Οικονόμου, συνθέτουν το ιδιαίτερο αφιέρωμα-ρεσιτάλ με τίτλο «Ο υπέροχος κύριος Μάνος Ελευθερίου» που ξεκίνησε από την Κύπρο και συνεχίζει να ταξιδεύει στην Ελλάδα. Λίγο πριν κάνει στάση στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, ο Γιάννης Κότσιρας, μας μίλησε για την παράσταση αλλά και για τον υπέροχο κύριο Μάνο, όπως τον γνώρισε και τον αγάπησε ο ίδιος.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΟΤΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα του έργου «Ωραία μου Κυρία», του Μπέρνανρντ Σω, που ανεβάζει το ΜΕΘ, μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη της παράστασης και γνωστό Μεσσήνιο ηθοποιό, Περικλή Αλμπάνη, τόσο για την φιλόδοξη απόπειρα του ΜΕΘ, αλλά και για το ερασιτεχνικό θέατρο γενικότερα που ο ίδιος δηλώνει ότι αγαπάει παθιασμένα. Αναγνωρίζοντας το πολύ καλό επίπεδο των ερασιτεχνικών σχημάτων της πόλης, πηγαίνει τη συζήτηση ένα βήμα πιο πέρα, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσε η Καλαμάτα να αποτελέσει τον πυρήνα ενός άλλου ΚΘΒΕ, με την ίδρυση μιας κρατικά αναγνωρισμένης δραματικής σχολής. Γιατί όχι;
Συνέντευξη στον Σταύρο Χ. Μαρτίνο
Θάλασσα πικροθάλασσα… Ο Νίκος Κακάρογλου είναι τρίτη γενιά ψαράς στην Καλαμάτα. Το επάγγελμά του είναι δύσκολο και επικίνδυνο. Πήγα και τον βρήκα όταν ένας κοινός μας φίλος μου είπε ότι οι ψαράδες περνούν μια από τις πιο κακές περιόδους εδώ και χρόνια, ότι τους τελευταίους μήνες εξαιτίας της κακοκαιρίας δεν έχουν δουλέψει παρά ελάχιστες ημέρες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πάνε χρήματα στις οικογένειές τους. Ο καπετάν Νίκος το επιβεβαίωσε, η κατάσταση για τους ψαράδες είναι πολύ άσχημη. Και όχι μόνο εξαιτίας του καιρού. Πρόσθεσε όμως ότι δεν υπάρχει δυσκολία που να μην ξεχνιέται όταν το καΐκι βγει στη θάλασσα, όταν ο ψαράς απομακρυνθεί από την κίνηση και τη βουή της στεριάς για να βρεθεί μόνος του με την ανυπόταχτη αγαπημένη του, τη θάλασσα…
Συνέντευξη στη Μαρία Νίκα
Είναι ταλαντούχα, πανέμορφη και εκπέμπει τρομερή θετική ενέργεια. Γράφει ποπ μουσική και τραγούδια, λατρεύει τη Μπίλι Χόλιντεϊ και την ταινία «Λογική και Ευαισθησία», που τη βλέπει τουλάχιστον τρεις φορές το χρόνο, ενώ από τις φράσεις που λέει οι μισές σχεδόν είναι στα αγγλικά! «Σύνδρομο» των νέων της εποχής, επακόλουθο των σπουδών της στην Αγγλική Φιλολογία αλλά και των χρόνων που έζησε στο Λονδίνο. Άλλωστε και τα τραγούδια της αγγλικό στίχο έχουν. Συνθέτρια, στιχουργός και performer η Ξανθή Γεωργακοπούλου - Ντάβου ή Blondie G.D., κόρη των Καλαματιανών γιατρών Μιμής Γεωργακοπούλου και Παρασκευά Ντάβου, ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το δεύτερο μουσικό της άλμπουμ. Από πέρυσι σχεδίαζα μια συνέντευξη μαζί της αλλά δεν ήταν εύκολο, αφού ζει μόνιμα στην Αθήνα. Τα καταφέραμε να συναντηθούμε παραμονές Πρωτοχρονιάς, όταν βρέθηκε στην Καλαμάτα για ολιγοήμερες χριστουγεννιάτικες διακοπές με την οικογένειά της…
Συνέντευξη στη Μαρία Νίκα
για το 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου
Τον Κωστή Παπαγιώργη δεν τον είχα διαβάσει. Μόνο κάποια κείμενα που και που στο «Αθηνόραμα» κι ένα ξεφύλλισμα στα «Καπάκια», βιβλίο του για το ΄21. Αφορμή για να τον ανακαλύψω, έστω και καθυστερημένα, στάθηκε αυτή εδώ η συνέντευξη με τη σκηνοθέτιδα Ελένη Αλεξανδράκη για την ταινία της «Κωστής Παπαγιώργης, ο πιο γλυκός μισάνθρωπος» που θα προβληθεί στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου στις 19.45 στην Καλαμάτα και την Τρίτη 22 του μήνα στις 19.30 στην Πάτρα. Καθώς ετοίμαζα τη συνέντευξη, μετά από πρόταση φίλου, διάβασα το «Ίμερος και Κλινοπάλη». Ένα υπέροχο φιλοσοφικό δοκίμιο για τον έρωτα και το πάθος της ζήλιας, του αιρετικού Έλληνα διανοητή και συγγραφέα που έφυγε από τη ζωή το 2014. Με συνεπήρε αμέσως και κατάλαβα γιατί έχει τόσο φανατικούς αναγνώστες. Επειδή, όπως λέει και η Ελένη Αλεξανδράκη, «στα γραπτά του οι άνθρωποι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους». Τώρα ετοιμάζομαι για το «Περί μέθης», ακολουθεί το «Γεια σου Ασημάκη» και φυσικά οι προτάσεις της Ελένης Αλεξανδράκη: «Η κόκκινη αλεπού», το «Λάδια ξίδια», ο «Ντοστογιέφσκι»…