Συνέντευξη στη Μαρία Νίκα
για το 6o Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου
Αν στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου διαβάσετε ότι οι «Ευτυχισμένοι Πρίγκιπες» είναι κάποια παιδιά στο Ρίο ντε Τζανέιρο που ανεβάζουν μια θεατρική παράσταση, μη σκεφτείτε ότι η Βραζιλία είναι πολύ μακριά και ότι μάλλον το θέμα δε σας αφορά. Το πιο πιθανό είναι στο τέλος της προβολής να κλαίτε από συγκίνηση…
ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟ
Ανώτερος δικαστικός, διδάσκων, ζωγράφος, κοσμοπολίτης, μπον βιβέρ. Με αυτές τις λέξεις -και όχι απαραίτητα με αυτήν τη σειρά- θα περιέγραφα τον Ηλία Κοντοζαμάνη, ο οποίος πρόσφατα μας συστήθηκε και ως συγγραφέας μέσα από το πρώτο του λογοτεχνικό έργο, «Κωνσταντινούπουλη-Ταξιδεύοντας Ανατολικά της Εδέμ», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή. Σε αυτό επιχειρεί «ένα οδοιπορικό στη βασιλίδα των πόλεων», πηγαίνοντας τον αναγνώστη ατέλειωτες βόλτες σε κάθε γωνιά της Πόλης...
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Ένα από τα καλά σε αυτήν την πόλη είναι ότι διαθέτει αρκετές θεατρικές ομάδες, ερασιτεχνικές μεν, ποιοτικές δε. Δουλεύουν πολύ τις παραστάσεις τους, ανεβάζουν κάθε χρόνο σχεδόν ένα με δύο έργα, διατηρώντας τον πήχη σε αρκετά καλό επίπεδο. Το εισπράττει αυτό το κοινό της Καλαμάτας και τις υποστηρίζει, τις ομάδες του τόπου του. Μία από αυτές είναι και η Αυτοσχέδια Σκηνή, που λειτουργεί από το 2012 στο ιστορικό κέντρο. Την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει η ηθοποιός και σκηνοθέτις, Μαρία Σκαφιδά, η οποία διδάσκει στα τμήματα Ενηλίκων και Εφήβων που διαθέτει η Σκηνή, ενώ παράλληλα σκηνοθετεί ανελλιπώς τις παραστάσεις που ανεβάζουν...
Η Ρεμπέτικη Κομπανία Καλαμάτας είναι μία ομάδα από ερασιτέχνες μουσικούς, που δημιουργήθηκε χάρη στην αγάπη τους για το ρεμπέτικο τραγούδι. Όπως λένε, όταν παίζουν, σέβονται το ύφος των αυθεντικών πρώτων εκτελέσεων, λειτουργώντας κατά το δυνατόν με επαγγελματισμό, αφού στόχος τους είναι να βελτιώνονται συνεχώς. Είναι μία δεμένη ομάδα που έχει βρει τα μουσικά πατήματά της και δηλώνουν ότι θέλουν να γυρίσουν όλη την Ελλάδα! Τους το ευχόμαστε…
Κάτι καινούριο ετοιμάζεται στο ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας, κάτι που αφορά όλους τους φίλους του Πολιτισμού, και ιδίως τους λάτρεις των ντοκιμαντέρ. Το γνωστό μας για τα φεστιβάλ που διοργανώνει κάθε Ιανουάριο, Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, εδώ και λίγο καιρό στεγάζει τα γραφεία του, επί της οδού Μπενάκη 11, σε ένα μικρό μεν χώρο από άποψη χωρητικότητας, σημαντικό όμως σε ό,τι αφορά την προσφορά του στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης...
*Συνέντευξη στην Βένια Παπαδοπούλου
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Η Πέννυ Μπερμπατιώτου, η Ναταλία Κάντζια και η δική μας (εκ Καλαμάτας ορμώμενη) Σοφία Μάλαμα είναι οι “1,2,3 Swing”, το γυναικείο τρίφωνο, που εμφανίστηκε το 2013 στις μουσικές σκηνές της Αθήνας, κατακτώντας έκτοτε κοινό και κριτικούς, με τις φωνητικές τους ικανότητες, το κέφι και το μπρίο τους…
ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ
Στη μάχη των εκλογών ο γνωστός ζωγράφος Τάσος Αριδάς, ο καλλιτέχνης που κράτησε όρθιο το Εικαστικό Εργαστήρι της ΔΕΠΑΚ (έχει μετονομαστεί σε Φάρις) στην περίοδο της απόλυτης αβεβαιότητας, λίγο πριν καταρρεύσει η οικονομία της χώρας, όταν το υπουργείο Πολιτισμού έπαψε να καταβάλλει τη χρηματοδότηση που είχε θεσμική υποχρέωση να δίνει. Ο Τάσος Αριδάς είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Τριφυλίας με το συνδυασμό του Δημήτρη Δριμή, “Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία”. Ο ρεαλιστής ζωγράφος μας μας εξηγεί για ποιο λόγο αποφάσισε να βγει από το εργαστήριό του και να θέσει υποψηφιότητα, θεωρεί τον Δημήτρη Δριμή ως τον καταλληλότερο για δήμαρχο Τριφυλίας, κρίνοντας από το έργο του ως δημάρχου του πρώην Δήμου Αετού, περιγράφει ως αιτία της “παρακμιακής μας παθογένειας” το γεγονός ότι “δεν παράγουμε αλλά εισάγουμε, δεν δημιουργούμε, αλλά μιμούμεθα”. Ακόμη σημειώνει ότι εάν επιχειρούσε τώρα να δημιουργήσει ένα εικαστικό έργο με έμπνευση τις εκλογές αυτό “γκροτέσκα θεματολογικά χαρακτηριστικά”...
ΝΑΥΣΙΚΑ ΠΕΠΠΑ-ΤΡΙΑΝΤΑΡΗ
Για τα “αν” που σε καταπιέζουν, για τον φόβο του θανάτου, για την έλλειψη θάρρους να πεις “όχι” και πως αυτά μπορούν να συνθέσουν μια “Ωδή στην Ελευθερία”, μας μιλάει η Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη. Είναι η δημιουργός της παράτασης σύγχρονου Χορού “Ode to Freedom/Ωδή στην Ελευθερία”, που θα παρουσιαστεί το Σαββατοκύριακο στο Χώρο Δημιουργίας και Έκφρασης “Φτου και Βγαίνω” στην Καλαμάτα. Μια παράσταση που ενώ μιλάει για την ελευθερία βιώνει την καταπίεση του αποκλεισμού και μάλιστα όχι για λόγους καλλιτεχνικής αξίας…
Τραγούδια του Μάνου Ελευθερίου που έχουμε αγαπήσει, τραγούδια που μας συγκινούν, που μας ταξιδεύουν, που μας «παιδεύουν». Τραγούδια με στίχους που μας άφησε πολύτιμη πυξίδα να πορευόμαστε ο μεγάλος Συριανός ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος. Αυτά τα τραγούδια, με τη φωνή του Γιάννη Κότσιρα, ντυμένα μουσικά μόνο από το πιάνο του Θοδωρή Οικονόμου, συνθέτουν το ιδιαίτερο αφιέρωμα-ρεσιτάλ με τίτλο «Ο υπέροχος κύριος Μάνος Ελευθερίου» που ξεκίνησε από την Κύπρο και συνεχίζει να ταξιδεύει στην Ελλάδα. Λίγο πριν κάνει στάση στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, ο Γιάννης Κότσιρας, μας μίλησε για την παράσταση αλλά και για τον υπέροχο κύριο Μάνο, όπως τον γνώρισε και τον αγάπησε ο ίδιος.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΟΤΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα του έργου «Ωραία μου Κυρία», του Μπέρνανρντ Σω, που ανεβάζει το ΜΕΘ, μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη της παράστασης και γνωστό Μεσσήνιο ηθοποιό, Περικλή Αλμπάνη, τόσο για την φιλόδοξη απόπειρα του ΜΕΘ, αλλά και για το ερασιτεχνικό θέατρο γενικότερα που ο ίδιος δηλώνει ότι αγαπάει παθιασμένα. Αναγνωρίζοντας το πολύ καλό επίπεδο των ερασιτεχνικών σχημάτων της πόλης, πηγαίνει τη συζήτηση ένα βήμα πιο πέρα, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσε η Καλαμάτα να αποτελέσει τον πυρήνα ενός άλλου ΚΘΒΕ, με την ίδρυση μιας κρατικά αναγνωρισμένης δραματικής σχολής. Γιατί όχι;